16 Ağustos 2010 Pazartesi

Na-muharrir

muharrir : tahrir eden, yazı yazan, katib, yazar, bir mevzuyu yazı ile anlatan kimse.

na : osmanlıcada olumsuzluk ön eki.

''muharrir ve ''na'' kelimelerinin sözlük anlamlarından çıkan sonuca baktığımızda '' Namuharrir'' yazar olmayandır. Neden bu ismi aldığım ise zaten yeterince açıktır. İş ''elle tutulur bir metin yazmadım, e yani yazar değilim de neden üzerine basa basa bu ismi aldım'' konusuna gelecek olursak... Bütün mevzu estetikte bitmektedir. Estetik öyle bir şeydir ki hem göze hem kulağa hitap etmelidir. Şöyle ki kulağımızı kapatıp muharrir dediğimizde (saçma olabilir) harflerin ağzımızın içinden dışarı doğru çıkışını hissediyoruz. Ya da kelimenin osmanlıca yazımındaki (محرر) estetik hat sanatı yapmayı gerektirmeyen bir doğallıktadır. E bu sebepler birleşince isim olarak düşünmeme fazla vakit de olmadığından bu ismi almak çok ta zor olmadı...


''Gör zahidi kim talib-i irşad olayım der,
Dün mektebe varmış bugün üstad olayım der.''

Beyitteki ''zahid'' gibi bir amacım tabiki yok. Bu yoldaki adımlarım sağlam ve yavaş olması gerektiğinin farkındayım. Namuharrir olan ben, muharrir olma yolunda ilk adımımı attığımı düşünüyorum. Bakalım neler anlatacağım neler yazacağım ben bile bilmiyorum...

Benzer Yazılar



2 yorum:

  1. Hayırlı olsun kardeğim hoş geldin :)Bekliyoruz diğer yazılarınıda :)

    YanıtlaSil
  2. Sağolasın kardeşim yavaş yavaş...

    YanıtlaSil